مرکز اندیشه کوثر

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی مشهد مقدس
مشخصات بلاگ
مرکز اندیشه کوثر

سلام علیکم
لاحول و لا قوه الا بالله
ان شاء الله با عنایت حضرت فاطمه سلام الله علیها، وبلاگ مرکز اندیشه کوثر زیر نظر تشکیلات محبان الزهرا (س) از تاریخ 7 اسفند 1399 مصادف با ولادت امام علی (ع) آغاز به کار می کند. امید است نگاه ویژه آن حضرت شامل حال این تشکیلات گردد و عنایات ایشان هادی و گره گشای راهمان باشد.
پروردگارا ما را برای خودت و برای راهت و برای نظام اسلامی و انقلاب مهدوی تربیت بفرما.
یا علی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

لاریجانی کاندیدای نظام است

نظام از او راضی است، حمایت همۀ جریان‌ها را دارد، حلقۀ متصل کننده‌ اصلاح‌طلب و اصول‌گرا است و حرفش «بگیر» دارد؛ روابط خوبی با مراجع، بیت و دولت دارد؛ تقریباً همه مسئولیت‌‌های مهم را داشته و آشنا با ساختارهای حکمرانی است. ‏پس اگر روزی نام او را بر روی تعرفه‌ها نوشتید، یعنی شما به «تصمیم نظام» رأی دادید. امّا کدام نظام؟!

همان نظامی که می‌گفتند "برجام تصمیم نظام است". نظام آن‌هایی که چند دهه است کشور را بین‌ خودشان «پاس‌کاری» می‌کنند. ‏نظام همان‌هایی که دور یک سفره نشسته‌اند و به هم «رانت» تعارف می‌کنند. نظام همان‌هایی که با «چفیه» و «کراوات» اختلاس می‌کنند. نظام «تکنوکرات‌ها»؛ نظامی که برایش مهم نیست مردم زیر چرخ‌دنده‌های توسعه له بشوند. ‏نظام اکبر طبری‌ها، رعیت‌ها و فریدون‌ها. نظام حداد-عارف. نظام تحجر و التقاط؛ افراط و تفریط. نظام آنانی که «عدالت» را توزیع فقر می‌دانند و «آزادی» را بی‌بند و باری. نظامی که همیشه از «تعارض منافع» ارتزاق می‌کند. ‏نظام ابرسرمایه‌داران، اتاق بازرگانی‌ها و رانت بگیران "چهار و دویستی" ؛ نظامی که از ریش پروفسوری‌ تا یقه بسته‌ترین‌شان روی همان ریل‌گذاری «هاشمی» در حرکتند. نظام همان‌هایی که شاید از چپ تا راست گسترده‌ باشند، اما همه با هم «رفیق» اند. نظام پیرمرد‌های عشق خدمت. ‏نظام «اصول‌ گرا»؛ که با اسم رمز «ضد ولایت» زبان‌ها را می‌دوزند. نظام آنانی که «طبق منویات مقام معظم رهبری» از زبانشان نمی‌افتد، اما همیشه خلاف جهت رهبری در حرکتند. نظام آن‌هایی که با نقاب «اصلاح‌طلبی» فسادی نمانده‌ که نکرده باشند. نظام همان‌هایی که شب‌ها رویای «غرب» می‌بینند. ‏و همان سرطان‌هایی که انقلاب اسلامی را «هضم شده» می‌خواهند.  آری؛ لاریجانی کاندیدای این نظام و اصل جنس مافیای قدرت است...

و اکنون، در آخرین راند این مبارزه، تمام چپ و راست‌شان به‌خط شدند تا او را نبازند. تا باز هم در «قدرت» بمانند. انقلاب ما نیاز به انقلاب دارد .انقلاب از نظامی که هاشمی راه اندازی کرد به نظام اصلی و واقعی...

باید این خون های کثیف را حجامت کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۰۷
مرکز اندیشه کوثر

علی لاریجانی در روز ثبت نام گفت:

حوزه‌ی اقتصاد ، نه پادگان است نه دادگاه که با تشر و دستور اداره شود.

روش همان روش تکراری سابق است

ما بلدیم...

فقط ما میفهمیم...

سیاست بلدیم...

مذاکره می دانیم...

زبان دنیا را درک می کنیم...

همان روش تکراری ترساندن مردم،

با این موضع گیری لاریجانی دنبال جذب کدام طبقه و احزاب سیاسی به سمت خود است؟

آقای لاریجانی طوری بیانیه خواندید که انگار دوازده سال پسرخاله ی دایی بزرگ من رئیس مجلس بوده ؟؟!!

اوضاع فعلی مملکت، خوب یا بد هر چه باشد به اندازه ۱۲ سال ریاست مجلس باید پاسخگو باشید، نه آنکه خطابه انتقادی بخوانید. ۱۲ سال از عمر و جوانی ما در صدرات شما گذشت . آدرس غلط ندید جناب آقا ... طوری صحبت نکنید که انگار مردم نمیدانند فی الحال حضرتعالی سرتیپ نظامی هستید و با پادگان بی ارتباط نیستید و طوری فرمایش نکنید که گویا عمه بزرگ پدر ناصرالدین شاه یازده سال ریاست قوه قضاییه را عهده‌دار بود نه اخوی شما .

القصه اینکه مردم عزیز دولت سوم روحانی با کت شلوار آمده.

لاریجانی را در مناظرات جدی بگیرید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۲۳:۴۵
مرکز اندیشه کوثر
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

دولت سوم روحانی

با انتحار محمدجواد ظریف در اظهار مخالفت صریح با سیاست های نظام در حوزه سیاست خارجی و زیرسوال بردن دیپلماسی میدانی نیروی قدس و شهید سلیمانی با هدف تثبیت مجدد دوگانه دیپلماسی میدان (مذاکره جنگ) در افکارعمومی به ‌منظور فشار به نظام برای پذیرش برجام جدید بدون اعمال خطوط قرمز رهبری در مذاکرات وین و بهره بردن از آن در انتخابات پیش‌رو ، که منجر به پایان حیات سیاسی ظریف شد، تاکتیک اصلی جریان لیبرال برای انتخابات نمایان شده است.

زمزمه‌ های تبادل جاسوسان تبعه آمریکا با زندانیان ایرانی، آزادسازی ۴۰۰ میلیون پوندی دارایی‌ های ایران توسط دولت انگلیس، آزادسازی ۷ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران توسط دولت آمریکا، تحرکات جدید دیپلمات‌های آمریکایی به رهبری برت مک‌گورک در خاورمیانه با سفرهای احتمالی به عربستان، امارات، مصر و اردن، دیدار ظریف با حوثی‌ها در عمان و تاکید وی بر آتش‌بس و بازگشت به گفت وگوهای صلح!، دیدار شمخانی با ویلیام برنز رئیس سازمان سیا و دیدار با رئیس اطلاعات عربستان در بغداد، و خبر رابرت مالی(نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و رئیس گروه بین المللی بحران) از توافق بزرگ! نشان از تفاهم تیم مذاکره کننده با آمریکایی ها و آغاز تعهدات کشورمان قبل از امضای سند تفاهم است؛ تفاهمی که مقدمه ی آن عدول از سیاست های منطقه‌ای جمهوری اسلامی و دست کشیدن از حمایت حوثی‌ها در برابر عربستان (در شرایطی که مآرب در آستانه فتح است)، عدم حمایت از نیروهای مقاومت در عراق و بازگشت آرامش به سفارت آمریکا در بغداد و کوتاه شدن دست نیروی قدس از سوریه و لبنان و بازیابی قدرت آمریکا در خاورمیانه است!

این تحرکات که با هدف انتخاباتی در حال انجام است، زمینه ساز ورود شریک سیاسی روحانی در انتخابات و تشکیل دولت سوم روحانی است؛ علی لاریجانی که با لابی‌گری و باندبازی مجلس وکیل الدوله ها را مدیریت می کرد، هم در تصویب برجام ، هم در روند فزاینده فقر مطلق و شکاف طبقاتی، افزایش قیمت نجومی مسکن، افزایش چند برابری قیمت ارز، تورم پنجاه و چند درصدی، فساد بی سابقه و اختلاس های هزارهزار میلیاردی و حقوق های نجومی، سقوط وحشتناک بورس و زیان چندهزارمیلیاردی مردم و هزار و یک نابسامانی دیگر در کشور شریک حسن روحانی است و پیروزی وی در انتخابات پیروزی روحانی، کارگزاران و اصلاح طلبان را رقم خواهد زد.

هرچند برای اصلاح طلبان که تجربه حمایت همه جانبه از حسن روحانی و پشتیبانی از اقدامات هشت ساله وی و کابینه‌ی تمام‌ اصلاح‌طلبش را دارند، پذیرش یک رئیس جمهور اجاره ای دیگر بعید به نظر می رسد اما با توجه به حذف ظریف از انتخابات توسط تیم عملیات روانی دولت (با انتشار صوت مصاحبه ظریف با لیلاز) و پهن کردن فرش قرمز مقابل پای لاریجانی تنها راه بقایشان در صحنه سیاست را همبستگی با کارگزاران و حمایت از لاریجانی می دانند.

در نهایت نکته‌ی مهم این است که به هیچ عنوان این اتاق فکر گمان نمی کرد اینطور موضوع حمله به فرمانده شهید تف سر بالا شود و در صورت خودشان فرود آید و از آنجایی که اعتقادی به خون شهید و اثرات آن ندارند دست به این اقدام احمقانه زدند.

القصه اینکه این صندوق‌های آرا در ۲۸ خرداد هستند که مشخص می کنند مافیای ثروت و قدرت در اتاق عملیات روانی مشترک کارگزاران و اصلاح طلبان پیروز می شوند یا شهروندان زخم خورده از مافیا.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۰:۳۱
مرکز اندیشه کوثر
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

گزارش یک افتضاح

مختصر درباره فایل صوتی منتشر شده از آقای محمد جواد ظریف:

اول:

اولین اقدام غیر حرفه ای جناب ظریف اینچنین سخن گفتن در زمان مسئولیت است. بسیاری از سیاستمداران و دیپلمات های غربی هم تاریخ شفاهی ضبط می کنند اما نه در زمانی که امکان سوء استفاده از آنها ممکن است. این خطای اول است. البته اگر فرضمان این باشد که نهاد ریاست جمهوری و یا وزارت خارجه فایل را منتشر نکرده اند. یعنی فرض خوشبینانه.

دوم:

فایل چگونه به شبکه ایران اینترنشنال رسیده است ؟ سه راه دارد اول مرکز بررسی ها و حسام آشنا که مجری پروژه بوده اند؛ دوم وزارت خارجه که فایل کامل را داشته، سوم عوامل برنامه.

سوم:
فرض کنیم تعمدا و خلاف میل آقای ظریف این فایل توسط نهاد ریاست جمهوری و مرکز بررسی ها منتشر شده باشد؛

نتیجه: منفجر کردن شخص ظریف در سیاست داخلی در ازای نجات روحانی و زنده نگه داشتن سیاست خارجی به عنوان بستر اصلی انتخابات و بازکردن راه برای نفرات بعدی. یعنی دولت به خودی ها هم رحم نمی کند وای به حال مردم و منتقدان.

چهارم:
فرض کم احتمال تر، انتشار توسط خود وزارت خارجه با رضایت خود ظریف است. در صورت صحت چنین فرضی یعنی جناب ظریف و تیمش نه فهمی از سیاست داخلی و مناسباتش دارند و نه سیاست خارجی. در فایل صوتی نکاتی در خصوص روسیه، سعودی، ارتباط با دموکرات ها و...مطرح می شود که همین حالا هم برای کشور هزینه زاست.

پنجم:

هرکدام از فرض های بالا درست باشد، یعنی افتضاح امنیتی در امنیتی ترین دولت تاریخ ایران!

ششم:

غیر از فرامتن، صحبت های آقای ظریف متن مهم و البته قابل مناقشه ای دارد که به عنوان یک سند تاریخی قابل بحث است، فارغ از جزئیات، روح حاکم بر بحث نگاه قابل تامل آقای ظریف به مقوله قدرت است؛ او فکر می کند یا حداقل دوست دارد اینطور القا کند که دیپلماسی چیزی جدا از قدرت کف میدان است جالب است که خودش در مصاحبه مثال هایی می زند که غلط بودن این فهم از مناسبات را ثابت می کند (مثل منتفی شدن مذاکره درباره یمن توسط سعودی ها) و داشتن چنین نگاهی توسط وزیر خارجه جمهوری اسلامی فاجعه در فاجعه است.

هفتم:

نکته قابل تامل بعدی تاکید آقای ظریف بر این ماجرا است که اساسا دولت و وزارت خارجه کاره ای نیستند؛ اینکه وزیر خارجه دولتی که بیش ترین رانت های سیاسی تاریخ را داشته و دستش در بسیاری از امور حداقل در فضای دیپلماسی باز بوده چنین حرفی می زند عجیب است، اما عجیب تر این است که چطور یک نفر می تواند با چنین باوری هشت سال بر مسندی بنشیند و بعد هم اظهار تمایل کند حاضر است در دولت بعدی هم وزیر خارجه باشد!
من شخصا نمی توانم این طور متعارض زندگی کنم شما چطور آقای ظریف؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۳۶
مرکز اندیشه کوثر
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰

اصلاح طلب‌کاری

اکبر گنجی، عصاره‌ی اصلاح طلب‌گری است. یک روز کتاب نوشت و اکبر هاشمی را عالیجناب سرخ پوش نامید. ۴۸ یادداشت در تخریب رئیس دولت سازندگی...

گذشت تا سالهای بعد، اکبر گنجی گفت هاشمی دیگر عالیجناب سرخ پوش نیست!

هاشمی از سالهای ریاست دولت رد شده بود، هنوز رد پای آن چیزهایی که گنجی به او نسبت میداد دیده میشد...

آن چه که گنجی به آن میگفت قتل های زنجیره‌ای، ماجرای کرباسچی و عبدالله نوری.

صادق زیباکلام بعد تر ها گفت: کسانی که هاشمی را عالی‌جناب سرخ‌پوش یاد می‌کردند امروز به اشتباه هولناک خود پی بردند، اصلاح‌طلبان تندرو مانند اکبر گنجی، عباس عبدی، موسوی خویینی‌ها و محمد قوچانی متوجه شدند ضربه‌ای که به هاشمی وارد می‌کردند به ضرر اصلاحات بود و آن‌گونه که وی را مورد هجمه قرار دادند اشتباه‌ترین سیاست ممکنه بود و شاخه‌ای را می‌بریدند که خود بر روی آن نشسته بودند.

این ماهیت اصلاحاته، وقتی طرف من هستی آدم خوبی هستی...

حالا شما همین را وارونه کن برای سعید نمکی...

سعید نمکی آن روزی که در باره‌ی گریه صحبت کرد، اینها تمام قد پشتش ایستادند.

امروز هم که اینطور به وزیر بهداشت میتازند از سر ترس خدا و به فکر ملّت بودن نیست دلیلش نانه! اینها نان به نرخ رای خور هستند، کارنامه‌ی مدیریت کرونا برایشان ضرر دارد. در انتخابات ۱۴۰۰، از الان می‌گویند کی بود کی بود ما نبودیم...

و الا دلسوزی وزیر بهداشت و تلاش‌هایش برای مهار بیماری نیاز به تایید کسی ندارد.

خدا قوت کادر درمان کشور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۳۰
مرکز اندیشه کوثر
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

نفوذ

گویا کم کم باید شک کنیم که تعبیر حمله سایبری، اسم رمز ایفای نقش مستقیم و عملیاتی عناصر وابسته به دشمن است و در واقع راهکاری برای فراری دادن نفوذی‌های دشمن است. به نظر می‌رسد آنچه اخیراً در نطنز اتفاق افتاده و طی آن صدمات جدی به بخش‌های مهم این تاسیسات اتمی وارد شده، بر خلاف چیزی که بعضاً ادعا شده، نه تنها به خاطر حمله سایبری نبوده، بلکه ناشی از یک عملیات خرابکاری با استفاده از بسته‌های انفجاری بوده است.

به گمانم اگر دولت، به جای پرده‌پوشی و پنهانکاری پس از انفجار تیرماه سال گذشته در نطنز، بر مقابله شناسایی و مقابله با عوامل نفوذی مسبب آن خرابکاری تمرکز می‌کرد، شاید امروز شاهد بروز آسیب‌های جدی در نطنز نمی‌بودیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۱۷
مرکز اندیشه کوثر

مهمترین مصادیق مدیریت هشت ساله تهدیدی به نام حسن روحانی توسط رهبر انقلاب:

۱تلاش برای اصلاح مسیر و محتوای مذاکره با «جواز» از سر اجبار و «تمجید» از مذاکره کنندگان و تشخص دادن به آنان

۲. خنثی کردن توطئه آشوب و بی‌دولتی با حمایت از مصوبه منتسب به سران در قضیه افزایش سه برابری قیمت بنزین

۳. جلوگیری از هرج‌ومرج و بحران سیاسی امنیتی ناشی از بی‌دولتی با مخالفت با استیضاح روحانی و دفع مقدم استعفای او از طریق اصرار به ادامه کار رییس‌جمهور تا آخر

۴. جلوگیری از توطئه قتل عام کرونایی مردم با ایجاد ستاد کرونا و سپردن فرمان آن به دست حسن روحانی

۵. جلوگیری از آسیب و تلفات مردم ایران با ممنوع اعلام کردن واردات واکسن پرتلفات آمریکایی و انگلیسی و همزمان خلع اهرمِ فشار مذاکراتی از آمریکا به واسطه بستن باب واردات واکسن از آن دو کشور

۶. جلوگیری از فشار معیشتی و آشوب ناشی از آن با دستور به «رزمایش همدلی» و توزیع گسترده و مستمر اقلام خوراکی به عاملیت نهادهای زیرمجموعه رهبری

۷. واداشتن دولت به کار و هماهنگی با دیگر قوا با تدبیر جلسات سران سه قوه و لازم الاجرا اعلام کردن مصوبات آن

۸. جلوگیری از آسیب‌های سوء مدیریت اقتصادی دولت با یاری رساندن نهادهای انقلابی زیرنظر رهبری به تولید و اشتغال

۹. کنترل دولت و مهار مفسدین با انتصاب آیت‌الله رییسی به ریاست قوه قضائیه

۱۰. جلوگیری از تمدید دولت ترامپ با مخالفت مطلق با مذاکره ایران و آمریکا و خالی گذاشتن دست رییس‌جمهور آمریکا برای انتخابات

۱۱. تغییر محاسبه دشمن در حمله به ایران با فرمان به رزمایش‌های متعدد نظامی

۱۲. تغییر محاسبه دشمن و واداشتن آن به عقب نشینی، با ایجاد توازن وحشت و وارد کردن ضربات امنیتی متعدد و متقابل به آمریکا، اسرائیل و سعودی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۱۸
مرکز اندیشه کوثر
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

لاریجانی رحم اجاره ای ماست

توصیه های مهم سعید حجاریان به اصلاح طلبان در خصوص انتخابات 1400

سعید حجاریان توصیه‌های انتخاباتی خود به اصلاح‌طلبان را به شرح ذیل اعلام (ابلاغ) کرد:

لاریجانی در نقش روحانی می‌تواند رحم اجاره‌ای ۱۴۰۰ اصلاح‌طلبان باشد و حتی در مواردی از روحانی همراه‌تر است. تکبر و نخوت روحانی گاهی اوقات کار را دشوار می‌کرد.

ما در این انتخابات به چند رحم اجاره‌ای نیاز داریم. یک رحم برای کاندیداتوری که لاریجانی است. یک رحم برای اختلاف افکنی بین رقیب که احمدی نژاد است. در این رابطه  سیدحسن خمینی جلسات خوبی با احمدی نژاد داشته و علیرغم اینکه ردصلاحیت او جدی است اما از جسارت و تهورش به نفع ما می‌توان بهره‌برداری کرد.

مشکل اصلی ما کینه شتری لاریجانی‌ها با احمدی نژاد است که توصیه من این است آذری جهرمی را برای حل و فصل بین این دو بکار بگیریم. آذری جهرمی باید سیگنال‌هایی برای احمدی نژاد ارسال کند که به نفع همه‌ی ماست در انتخابات پیش روی، احمدی نژاد، لاریجانی را تخریب نکند.

محمد جواد ظریف و عارف محلی از اعراب ندارند. نه جسارت دارند و نه سیاست. هر دو به شدت اهل عقب نشینی هستند و چه بسا با نهیبی قالب تهی کنند و رقیب اتفاقا بدش نمی آید یکی از این دو رئیس جمهور شود‌.

اگر احمدی نژاد ساختار را تضعیف کند و سرشکستگی در بین حاشیه نشین‌ها و لشگر قابلمه بدست ایجاد کند، و اگر سرمایه اجتماعی جریان چپ به کمک خاتمی و سید حسن خمینی و ناطق نوری و حتی یک پیام از مهندس موسوی موج ایجاد کند، لاریجانی حتما رئیس جمهور خواهد شد. کاهش مشارکت برخلاف تصور عمومی مربوط به سبد رای اصولگرایان خواهد شد و نه اصلاح طلبان.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۴:۴۵
مرکز اندیشه کوثر
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

زیست مجازی

کاش در زیست مجازی خود یاد بگیریم راجع به آنچه می‌بینیم و می‌شنویم آنقدر سریع و سطحی قضاوت نکنیم. اخبار تک خطی و یک‌طرفه مطلقا قابل اعتماد نیستند و بارها ثابت شده موضوع فراتر از چیزی است که روایت و پذیرفته می‌شود. خیلی اگر احساسات‌مان جریحه‌دار شده، برویم دنبال کشف حقیقت و مطالبه واقعیت، نه نشر بدون تحقیق روایت. خدا را شکر که این جماعت دست به نقد مجازی قاضی نشده‌اند وگرنه معلوم نبود سر چند بی‌گناه را بدون تحقیق برباد می‌دادند! هیچ‌وقت بدون شنیدن توضیحات طرف از زبان خود او نباید قضاوت کرد.

به چند مورد عجله در قضاوت و نتیجه متفاوت روایت توجه کنید:

۱. پسری سیرجانی فیلمی در اینستاگرامش منتشر می‌کند که دارد دختری را در خانه باغی کتک می‌زند. همه چیز طبق ویدئو به نفع دختر و شبیه یک جنایت است. ماجرا اما یک حلقه مفقوده مهم دارد؛ دختر عاشق پسر بوده و چند ماه در مجازی به دلیل بی‌محلی شدن از جانب او فحاشی می‌کرده و آن پسر آنگونه انتقام گرفته. با وجود این نکته حق با کیست؟ نمی‌دانیم! اما می‌دانیم قضیه خیلی تفاوت می‌کند با روایت نخست.

۲. فیلمی منتشر می‌شود که دختری آبادانی، زخمی روی زمین افتاده و چند زن دست‌وپای او را گرفته‌ و کتک می‌زنند و نگهبانی نیز بدن او را لمس می‌کند. اینجا هم همه چیز تداعی کننده یک جنایت است اما در ادامه مشخص می‌شود آن دخترِ دارای اختلال روانی، به قصد باج‌گیری و با سلاح سرد به خانه و خانواده طرف مقابل حمله کرده. در این صورت آیا همه تقصیر متوجه اوست؟ شاید آری و شاید خیر؛ اما در اینجا نیز آنچه اهمیت دارد این است که ماجرا به کلی متفاوت شد از آنچه در ابتدا نقل محافل بود.

۳. طبق توضیحات ذیل قطعه فیلمی منتشره در رسانه‌ها از یک دوربین مدار بسته‌، گفته می‌شود مردی با ظاهر مذهبی به زنی بی‌حجاب تذکر می‌دهد و در ادامه با او درگیری فیزیکی پیدا می‌کند. تیترها چنین تنظیم می‌شود: کتک خوردن یک زن به دلیل کشف حجاب! اذهانی که زن را همیشه مظلوم می‌پندارند و از تیتر تأثیر می‌پذیرند، مرد را مقصر می‌دانند؛ خصوصا که فرصت تخریب فریضه امربه‌معروف نیز مهیاست! دقت در فیلم اما نشان دهنده موضوعی دیگر است: تذکر مرد به زن، لگد پرانی زن به مرد، و سپس دفاع و واکنش فیزیکی متقابل مرد. در اینجا حق با کیست؟ چون روایات دو طرف را نشنیده و کلام رد و بدل شده را نمی‌دانیم، از قضاوت و تعیین تقصیر اجتناب می‌کنیم و البته می‌دانیم که اگرچه فیلم همان است اما تیترهای شیطنت‌‌آمیز و بی‌دقتی در فیلم، چقدر می‌تواند حتی بر مشاهدات عینی مخاطب اثر بگذارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۳:۱۰
مرکز اندیشه کوثر

بیایید جهان و انسان‌هایش را اینطور تصور کنیم. زمینی هموار داریم که انسان‌ها، حکم لامپ‌های روشنی را دارند که سرتاسر این زمین را پر کرده‌اند. این چراغ‌های روشن، این ضمایر نورانی در معرض خطر هستند که خاموش شدن هر کدامشان یعنی خاموش شدن این زمین. حامیان تاریکی، تمام تلاششان را می‌کنند برای خاموش کردن این چراغ‌ها و در سوی دیگر علاقه‌مندان به روشنایی قرار دارند که باید بایستند و محافظت کنند از منابع نور...

تمثیل نور و ظلمات را خداوند در سوره بقره آورده است: «خدا یاور مؤمنان است. ایشان را از تاریکی‌ها به روشنى مى‌برد. ولى آنان که کافر شده‌اند طغیان‌گران یاور آنها هستند، که آنها را از روشنى به تاریکی‌ها مى‌کشانند.»

🔴اکنون این چراغ‌های روشن و ضمایر پاک انسانی که نشأت گرفته از نور واحد هستند، در معرض سنگ‌های عصیان‌گرانند. این چراغ‌ها محافظ می‌خواهند. همیشه این جمله تکراری را می‌گفتیم که «چرا ما فقط برای خودمان جلسه می‌گذاریم؟» و پاسخ همینجاست؛ تا نگذاریم که چراغ‌ها شکسته و خاموش بشوند!

🔴کلیپ جدید ساسی مانکن نشان داد که کفر با تمام قوا به میدان آمده! یکی با ابزار موسیقی، دیگری با شهوت، آن یکی با شکم‌پرستی حیوانی و دیگری با تنبلی و سرخوشی و آن یکی با طمع و پول پرستی. دیدید که چطور ابراهیم حامدی یا همان ابی را که چپ و راست به ما به عنوان نماد موسیقی متعالی معرفی می کردند با عکس یادگاری با ساسی مانکن و گذراندن عروسی فرزندش با او، برایش رپورتاژ آگهی رفت؛ دیدید که چطور شادمهر عقیلی که او هم نماد هنر ارزشمند بود، طمع را به ما تزریق کرد. بله؛ عصیان‌گران با هم و در کنار هم هستند. آنها سربازان ارتش شیطان هستند و ساسی مانکن هم سربازی‌اش را طی می‌کند.

🔴اما در جبهه حق، در جایی که ما نیازمند محافظان چراغ‌های پاک فطری هستیم وضعیت چگونه است؟ اگر ما وسط جنگ میان حق و باطل هستیم، چرا کنار هم و با هم نیستیم؟

🔴چرا اینطور به ماجرا نگاه نمی‌کنیم که مثلا علی‌اکبر رائفی‌پور، ۱۰۰۰ چراغ را محافظت می‌کند، علیرضا پناهیان ۵۰۰۰ هزار چراغ و حسن عباسی مثلا ۸۰۰۰!؟ آیا در جنگ نظامی، آنکه کلاشینکف در دست می‌گیرد را کنار می‌گذارند و فقط تک‌تیرانداز وارد عملیات می‌کنند؟

🔴ماجرای ساسی مانکن نشان داد که ما نیاز داریم، حتی برای خودمان، برای ما جماعت ریش‌دار و یا چادری هم مدام و مدام کار کنیم و نگوییم و نپرسیم تاثیرش کجاست؟ ما نیاز داریم به اینکه محافظان این چراغ‌ها را کنار نگذاریم! کنار گذاشتن هر کدام از اینها، یعنی نابودی چراغ‌های بیشتر! سربازان خود را نکشیم...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۵:۱۲
مرکز اندیشه کوثر