شیوه جنگ فرامیدانی جبهه طاغوت
در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نوشته رهبر انقلاب سه گروه به عنوان دشمنان اسلام معرفی شده اند:
۱.مرفهین (مترفین)
۲.خاخامها، کشیشها و آخوندهای درباری (احبار و رهبان)
۳.تروریستها، بزن بهادرها (ملأیین) واضح است که ابزار برخورد با شعبان بیمخها برخورد نظامی و امنیتی است،
اما! اما! اما!
ابزار مناسب رویارویی با سرمایه دارها و آخوندهای درباری دشمن چیست؟
در مورد جنگ اقتصادی و رسانه (جنگ بیرون میدانی) رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر جنگ “تحریف” را نبازید جنگ “تحریم” را نمیبازید، که اشاره به اهمیت این موضوع دارد!
استراتژی جبهه باطل در رویارویی با جبهه حق از چه اجزا و ترتیبی تشکیل شده است؟
الف) جنگ و تحریم اقتصادی تحریم ایران، یمن و سایر مخالفان امپریالیسم جهانی
نسخه:
اقتصاد مقاومتی و تولید درون زا و تولید محور مردمی، نه دولتی یا سرمایه داری
ب) جنگ خبری و روانی (رسانه) در چند گام
گام اول : حصر خبری و تحریف واقعیتهای ایران و اسلام در قالب پروژههای ایران هراسی و اسلام ستیزی
گام دوم : دشمن همواره جنگ حق و باطل را با دوگانه های حزبی عوض میکند به گونه ای که امروزه خطی خبری تاکید دارد که مردم اسرائیل پیوندهای تاریخی عمیقی با ایرانیان دارند!
گام سوم : پوشاندن فسادهای سنگین (علو کبیر) به وسیله تحریف (آیه ۴ اسرا)
گام چهارم : بزرگنمایی از مشکلات موجود در جبهه حق اعم از اقتصادی ، اجتماعی ، امنیتی و غیره در زمان ما طوری سنگین شده که گمان میکنیم همه ایرانیان هر شب گرسنه میخوابند یا تصور میکنیم ایران بدترین کشور جهان است!
نسخه:
راهبردهای مقابله با جنگ رسانه ای:
اول:تقسیم کار و انجام کار قرارگاهی و تشکیلاتی
نباید تمام مؤمنین درون پیام رسان های داخلی صرفاً به عنوان پناهگاه استفاده نمایند، بلکه آنهایی که توانمندی جنگ رسانهای دارند بایستی در توییتر، اینستاگرام و سایر فضاها به تقابل با دشمن بپردازند!
دوم: شبکه سازی مؤمنین در جامعه و رساندن پیام جبهه حق به افرادی که ما را بیش از نظام اسلامی باور دارند!
مثلاً بسیاری از مردم صدا و سیما را قبول ندارند اما اگر گزارهای را از ما بشنوند به سادگی میپذیرند. این قدرت شبکه و دسترسی ما به جامعه است.
سوم: استفاده از فرصت روایت اول در تمام نبردهای رسانه ای
به عنوان نمونه تعلل یکی از دستگاههای امنیتی در ارائه مستندات فوت مهسا امینی ما را دچار چالشی ملی در سال ۱۴۰۱ نمود. اگر آن روز روایت اول را ارائه داده بودیم، رسانههای بیگانه آن مسائل را در کف خیابان به وجود نمیآوردند. و این درحالیست که جنبش حماس با وجود محدودیتهای غیر قابل مقایسه با شبکه رسانهای امپریالیسم، توانست تحریفهای احتمالی اسرائیل را در طوفان الاقصی با فیلمهای مناسب پاسخ دهد و روایت اول را از آن خود کند.
چهارم: استفاده از قواعد همه فهم در نبرد رسانهای از جمله تفکر انتقادی مثل استفاده از تناقضهای موجود در فضای رفتاری جبهه باطل.
به عنوان مثال از سلبریتیها باید بپرسیم چرا برای فوت مهسا امینی صدها توییت زدهاید ولی برای نسل کشی آشکار در فلسطین سکوت نمودهاید؟ شاید بگویند آنجا کشور بیگانه است. در پاسخ میگوییم شما جرم یهودی را نادیده می گیرید ولی اتهام مسلمان را بدون اثبات می پذیرید؟
یا چرا ورزش روسیه را به دلیل تجاوزگری به اوکراین تحریم کردهاید ولی ورزش رژیم صهیونیستی را به خاطر نسل کشی تحریم نمینمایید؟
برگرفته از سخنان شیخ ناصر یوسفی