مرکز اندیشه کوثر

دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی مشهد مقدس
مشخصات بلاگ
مرکز اندیشه کوثر

سلام علیکم
لاحول و لا قوه الا بالله
ان شاء الله با عنایت حضرت فاطمه سلام الله علیها، وبلاگ مرکز اندیشه کوثر زیر نظر تشکیلات محبان الزهرا (س) از تاریخ 7 اسفند 1399 مصادف با ولادت امام علی (ع) آغاز به کار می کند. امید است نگاه ویژه آن حضرت شامل حال این تشکیلات گردد و عنایات ایشان هادی و گره گشای راهمان باشد.
پروردگارا ما را برای خودت و برای راهت و برای نظام اسلامی و انقلاب مهدوی تربیت بفرما.
یا علی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

با گذشت بیش از یک‌ماه از مهلت تعیین‌شده برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی اینفلوئنسرها، هنوز از تصمیم‌گیری نهایی دراین‌زمینه خبری نیست.

سال‌ گذشته زمانی که مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی از مالیات بر درآمد اینفلوئنسرها خبر داد، با استقبالی خوب از جانب مردم روبه‌رو شد.

دویست و بیست‌ نفر از مشمولان مالیات در مرحله اول از سوی این سازمان معرفی شدند و از سایر اینفلوئنسرها نیز درخواست شد تا اظهارنامه مالیاتی‌شان را تسلیم کنند. افرادی که بیش از پانصدهزار دنبال‌کننده در فضای‌مجازی دارند و از تبلیغات کسب درآمد می‌کنند، شامل این قانون می‌شوند.

قرار بود در مراحل بعدی نام افراد بیشتری برای اخذ مالیات اعلام شود و از طرفی، به اینفلوئنسرها مهلت داده شد با ارائه اظهارنامه از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند. آن دسته از اینفلوئنسرهایی که درآمدی کمتر از سی و شش‌ میلیون تومان دارند، از این قاعده مستثنا هستند.

درآمد نجومی برخی از این اینفلوئنسرها گاه تا میلیاردها تومان در ماه می‌رسد و عجیب است که این افراد تا پیش از این در رصد مالیاتی دولت قرار نگرفته بودند. اخذ مالیات از اینفلوئنسرها اتفاقی خوب است و ایجاد پرونده مالیاتی برای آن‌ها و اختصاص کد مالیاتی به آن‌ها می‌تواند درزمینه درآمدهای این افراد شفاف‌سازی کند. پس از سال‌ها کشمش بر سر درآمدهای نجومی این گروه، همچنان بخشی از این فرایند مجهول است و تاکنون اطلاع‌رسانی همه‌جانبه و دقیقی دراین‌باره صورت نگرفته است.

از اواسط سال1398 که زمزمه دریافت مالیات از اینفلوئنسرها به گوش رسید، تا امروز که حرف‌وحدیث‌های بسیاری دراین‌باره مطرح می‌شود، همچنان جامعه چشم‌انتظار تحقق این قانون است.

آیین‌نامه اجرایی اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از پانصدهزار دنبال‌کننده را ابلاغ شده است که براساس بند ذ تبصره شش قانون بودجه سال هزار و چهارصد کل کشور، درآمد کاربران دارای بیش از پانصدهزار دنبال‌کننده از تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد می‌شود. درحالی‌که عده‌ای از اینفلوئنسرها برای فرار از پرداخت مالیات به ترفندهای گوناگون ازجمله ایجاد صفحات تازه و تقسیم مخاطبان خود دست می‌زنند، باید دید که این قانون با چه شکل‌ و شمایلی پیاده خواهد شد.

 

اسماعیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی